کد خبر 1359185
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
آمریکا مخفیانه یک موشک فراصوت آزمایش کرد

نخست وزیر استرالیا هدف از قرارداد موشک‌های فراصوت جدید این کشور را کمک به دستیابی به صلح و ثبات در منطقه عنوان کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر استرالیا مدعی شده که حضور استرالیا در معاهده موشک‌های فراصوت با آمریکا و بریتانیا بخشی از تلاش ها برای دستیابی به صلح و ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک است.

بریتانیا، آمریکا و استرالیا سه شنبه تحت توافق آکاس در سپتامبر گذشته برروی همکاری درباره قابلیت‌های تسلیحاتی فراصوت و جنگ افزار الکترونیک توافق کردند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا مخفیانه یک موشک فراصوت آزمایش کرد

موریسون که قرار است در ماه آینده در انتخابات شرکت کند در سیدنی به خبرنگاران گفت که موشک‌های هایپرسونیک مانند توانمندی‌های سایبری یک فناوری جنگی به روز بودند و استرالیا خواستار به روزرسانی توانمندی‌های خود بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد در یک دهه آینده چین به تایوان حمله کند و استرالیا نیز در این مدت در جنگی حضور خواهد داشت یا خیر گفت که او به دنبال تقویت توانمندی های دفاعی خود به منظور جلوگیری از شکل گیری این سناریو است.

موریسون گفت: دلیل سرمایه گذاری ما در تمام این حوزه ها ایجاد یک محیط صلح آمیز و باثبات در منطقه مان است، منطقه‌ای که تحت تاثیر تنش و مناقشه قرار نمی‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    چین می تواند از طریق قدرت نرم تایوان را از آن خود کند به شرطی که دیکتاتوری سیاسی را کنار بگذارد و ظاهر دموکراسی شبیه غرب را پی ریزی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس